In maart 2015 gaf gedeputeerde Bieze van de provincie Gelderland het startschot voor de aanpak van de provinciale weg N320 in Culemborg. Ruim anderhalf jaar later is het werk klaar. De capaciteit op de weg, kruisingen en rotondes is flink ruimer geworden, waardoor het verkeer er tijdens de spits weer vlot door kan. Eind oktober werd de weg feestelijk opgeleverd. In een bescheiden stoet met oldtimers werd het nieuwe tracé officieel in gebruik genomen.
In de aanbiedingsfase koos Gebr. Van Kessel voor oplossingen met de minste hinder voor weggebruiker en omgeving. De onvermijdelijke wegafsluitingen werden zoveel als mogelijk in vakantieperiodes gepland. Zo werd de overlast beperkt en de verkeersveiligheid voor schoolgaande fietsers beschermd. Een goede keus want Gebr. Van Kessel kreeg het vertrouwen van de provincie en liet andere aanbieders achter zich.
De N320 in Culemborg was berucht om de drukte tijdens de spitsen: het verkeer van en naar de A2 liep telkens vast. De provincie Gelderland besloot daarom maatregelen te treffen om het verkeer beter te spreiden. Het aantal rijstroken tussen de A2 en de Wethouder Schoutenweg werd verdubbeld van twee naar vier rijstroken. De kruising met de Wethouder Schoutenweg werd ruimer en voorzien van extra opstelstroken en er kwam een turborotonde ter hoogte van de Erasmusweg. De nieuwe afslag naar de Beesdseweg maakt het P+R terrein aan de westzijde van Culemborg beter bereikbaar en de te krappe rotondes Rijksstraatweg en Van Limburg Stirumstraat zijn intussen vervangen door kruisingen met verkeerslichten. Tenslotte kreeg de N320 nieuw asfalt en werd de maximumsnelheid teruggebracht tot 80 km/uur. En dat heeft geholpen. Zowel ’s ochtends als ’s avonds rijdt het verkeer weer moeiteloos door Culemborg.
Medewerkers van provincie, gemeente, een aantal intensief betrokken bewoners en het team van Gebr. Van Kessel werden donderdag 27 oktober 2016 uitgenodigd voor koffie met gebak in de showroom van autodealer Henk Visscher aan de Pascalweg in Culemborg. Vanaf het terras was de vernieuwde weg goed te zien. Zowel gedeputeerde Bieze als wethouder Reus van de gemeente Culemborg voerden kort het woord. Vervolgens ging het gezelschap in een bonte stoet van oldtimers het tracé over. Bij het reusachtige bouwbord (6 x 6 meter) maakte de stoet een stop. Coen van de Craats, bedrijfsleider bij Gebr. Van Kessel vertelde kort aan publiek en pers over de uitvoering die vlot en ronduit vlekkeloos is verlopen. Tenslotte nodigde hij beide bestuurders uit een doek te laten vallen over het bouwbord, als teken voor automobilisten dat het project ten einde is én de weg veilig.